Bamberg, M., Demuth, C. & Watzlawik, M. (in prep., estimated 2020). Handbook of Identity. Cambridge: Cambridge University Press.
Watzlawik, M. & Burkholder, A. (2020). Educating Adolescents through a Cultural Lens: Becoming who you are in a world full of expectations (Volume in the Springer Series Culture and Education). New York: Springer.
Klocke, U. Salden, S. & Watzlawik, M. (2018). „Die haben wir hier nicht“. Die Situation von lsbti* Schüler*innen und wie wir sie verbessern können. Praxis Schulpsychologie, Sonderausgabe BUKO 2018, 25-28.
Watzlawik, M. & Hauschildt, M. (2017). Do you know who I am, through my eyes? Subjectivity in the construction of the self – A lifelong process In M. Han & C. Cunha (Eds.), The Subjectified and Subjectifying Mind. Charlotte, NC: Information Age Publishing.
Watzlawik, M. & Kullasepp, K. (2016). Career as affective journey: How constant flux challenges the search for career pathways and counseling. Integrative Psychological and Behavioral Science, 50, 492-506.
Watzlawik, M. (2013). Jugend: entwicklungspsychologisch. In T. Rauschenbach, M. Corsa, M. Freitag, Y. Kaiser & M. Spenn (Hrsg.), Handbuch Jugend. Evangelische Perspektiven (S. 25-30). Opladen: Budrich.
Deutsch, W. & Watzlawik, M. (2010). „Ein Golf ist ein Golf ist ein Golf.“ Generation Golf von Florian Illies und die Frage nach der Identität. In A. Hübener, R. Stauf & J. Paulus (Hrsg.), Umstrittene Postmoderne. Heidelberg: Winter.
Watzlawik, M. & Born, A. (Eds.).(2007). Capturing Identity – Quantitative and Qualitative Methods. Lanham, MD: University Press of America.